Felices vacaciones mis chicos y chicas!!!!
En breve os dejaré unos cuadernillos de repaso por si alguien quiere respasar un poco este verano
MONDAY,22nd June
Buenos días!!!.
Hoy en inglés os dejo un juego de trivial en inglés para jugar con quién queráis.
En Ciencias Naturales os dejo este otro juego de repaso, espero que os guste.
Habéis trabajado muy muy bien todos estos días, y os merecéis unas buenas vacaciones. Ha sido un curso raro que recordaremos siempre.
Os deseo un feliz verano a todos y espero veros muy pronto. Por videoconferencia esta tarde nos vemos, sexto A para despedirnos!!!. Con sexto B nos vemos mañana!!!!
Para estas vacaciones, de inglés podéis echar un vistazo a todo lo que hemos ido viendo este curso durante el verano, y podéis terminar las páginas finales del activity book; y leer también las páginas finales del pupil´s book. Y de Ciencias Naturales podéis repasar con el libro digital en español y con el libro físico en inglés.(Creo que hay alguno que aún tenéis la licencia del libro digital en inglés, la di ya hace tiempo)
Al año que viene yo sigo en el cole para cualquier duda que tengáis comenzado el insti vale?. Podéis venir a consultarme dudas o a pedirme material o lo que queráis vale??
No dejéis de venir a vernos el curso que viene, cuando se pueda, aunque sea de lejos...
Un abrazo enormee mis chicos y chicas de sexto
HOMEWORK
WEEK,15th-19 June
Ya comenzamos la última semana completa del curso, qué rápido ha pasado el tiempo!!.
Hoy lunes os dejo toda la tarea de la semana para que os podáis ir organizando, desde hoy hasta el viernes.
Esta semana no habrá videoconferencia puesto que los profes ya tenemos que ir al centro a recoger y organizar aulas.
ENGLISH:
UNIT 7 " A CAMPING TRIP"
REVISION GOING TO
CULTURE: THINGS TO DO IN YORKSHIRE
Ø Pupil´s book page 70
· Ex. 19. Listen and read. LISTENING
· Ex 20. LISTENING In your notebook.
Ø Pupil´s book page 71
· Ex. 21. Video
METEOROLOGY
Ø Pupil´s book page 72
· Ex. 25. Video presentation WEATHER FORECAST
· Copy the vocabulary about forecast (ex 26) in your notebook. LISTENING
Ø Activity book page 70. Ex 19,20,21
FINAL ACTIVITY
Pupil´s book page 73, ex 30. In a Word document, you have to write a text, similar to that one, but planning your summer.
The Word document is in TAREAS de TEAMS. Tenéis que abrirlo, editarlo y luego enviármelo a mí. (you could follow the steps in 31 ex.)
EXTRA ACTIVITIES
CIENCIAS NATURALES REVISION CON GENIALLY
NUTRITION FUNCTION
HOMEWORK
HOMEWORK
HOMEWORK
HOMEWORK
HOMEWORK
HOMEWORK
HOMEWORK
HOMEWORK
|
|
|
|
HOMEWORK
HOMEWORK
- En la pestaña ENGLISH tenéis el test de repaso de inglés para poder hacerlo en un documento Word durante la semana.
HOMEWORK
- Pupil´s book page 51, ex 21, 24. Page 53,
ex 31
- Activity
book page 49, ex 18. Page 51
act.23. Pages 52- 53, ex 26, 27, 28, 29, 30
HOMEWORK
- En la pestaña SCIENCE tenéis colgada la tarea obligatoria.
Y en TEAMS también.
HOMEWORK
- En la pestaña ENGLISH tenéis las respuestas a las frases en inglés (DO/DOES/DID). Las tenéis que corregir y mandarme el número de errores en total que habéis tenido por TEAMS (quien no pueda por email)
- Luego también podéis encontrar un cuento donde se usa el pasado simple en inglés y otro vídeo donde nos explica y repasa su uso. Tenéis que escuchar el cuento y hacer un resumen en cómic.
- Hay que realizar el formulario que aparece en la pestaña FORMS de este blog (para quien aún no entre en TEAMS).
- Tipos de mezclas en el libro digital, Unidad 6 página 88 y ver los vídeos que están en la pestaña SCIENCE
HOMEWORK
- Page 50
pupil´s book activity 19 "Listen, read and
answer" in your notebook. Remember you have to write the date, the
page and the exercise with the complete headings and answers.
- Page 50
pupil´s book exercise 20. "Listen and say
the answers". Copy the headings in your notebook and write only the
correct answer.
- Os dejo un enlace a un breakout, aver si os gusta y lo sabéis resolver
HOMEWORK
- In ENGLISH LABEL you can practice with DO/DOES
watching the video and then you have to do the sentences in +,- and ?
Ø Infectious, non-infectious, chronic and viral illnesses
Ø Infectious, surgery, chronic and vaccines illnesses
Ø Infectious, non-infectious, chronic and actue illnesses
HOMEWORK
Tenéis las soluciones a la tarea del lunes en la pestaña de ENGLISH
- Pupil´s
book page 48, "listen and read"( Tiger
NE6_CD3_014), Copy the grammar chart in you notebook as always you do.
- Activity book page 47, ex. 10, 11 and 12
LISTENING (Tiger NE6_CD3_016)
- In ENGLISH TAB you can practice with "Wh-
activities "
- Video
"The development of television" page 52 pupil´s book (Cross
Curricular Unit 5) and do ex 26 in your notebook. Ex. 27 in your
notebook (LISTENING (Tiger NE6_CD3_026)
- Activity
book page 50 ex 19, 20 , 21 (LISTENING Tiger NE6_CD3_027
- Activity book pages 98, 99, 114,115 and 120
Tenéis las soluciones a la tarea del lunes en la pestaña de SCIENCE
- En la pestaña de SCIENCES tenéis una entrada con Un
juego "Juego del científico sabio"
- También podréis jugar a ese juego al que hemos jugado
en clase llamado "quizziz". Ya sabéis, tenéis que ir a: https://quizizz.com/join
- y
meter el código que os digo. Uno para un juego diferente
HOMEWORK
- Tenéis que ir al libro digital de ciencias naturales, Unidad 6, "la materia y sus cambios", pagina 85, ejercicios 1 y 2 en el cuaderno
- Pupil´s book page 45, "listen and
read"( Tiger NE6_CD3_011), when you finish, you have
to find another inventor and write down his/her mini- biography in your notebook.(Remember write the
date, the book page and the Lesson
2.)
- Activity book page 45, ex. 4, 5 and 6 LISTENING
(Tiger NE6_CD3_012)
- Pupil´s book pages 46-47, "listen and read" The
Discovery of vaccination ( Tiger NE6_CD3_013), and
do the ex. 9 and 10 in your
notebook.
- Activity book page 46, ex 7, 8 ,9
- DON´ T
FORGET TO SEND ME YOUR TEST MARK.
- En este enlace
está la manera de acceder a los audios y los vídeos
HOMEWORK
- Go to
ENGLISH
TAB and do exercises in the photocopy sheets using
the LINK. You can use your English book to do the exercises, of course.(In
the same folder you can find the answers)
- IN THE SAME TAB, you´ve got the English test
answers.(YESTERDAY TEST) Then you have to send the marks to me.
- Go to
ENGLISH TAB where you can find the English test about Unit 4 in a link.
Download the sheets and do it using the listening in the same TAB.
- The answer will be post in the afternoon.
- Tenéis que ir a la pestaña de SCIENCES y ver los vídeos
que hay colgados para posteriormente descargar la CARPETA con varias
fichas imprimibles sobre la materia y hacerlas, tenéis hasta el lunes día
30. (Hay otra carpeta de fichas para descargar mas sencillas)

HOMEWORK
- You can
check the activity book exercises (pages 44, 86) in the English TAB
(you´ve got the answers)
- In the RIGHT SIDE OF THE BLOG , you can find another way to access to the digital part in TIGER: (listenings and videos). EN EL ENLACE MATERIAL PARA AUDIO Y VIDEO DE TIGER en los archivos del blog de la parte derecha del mismo blog)YOU CAN UNLOAD THE LISTENINGS IN THE SAME WEBSITE.
- In this way you have to listen the exercise 4 page 45 in pupil´s book (FOUR INVENTORS) and do the exercise 5 in your notebook (page, date...) You have to do page 45 in your act. book too.
- Once you´ve got it, go to NEW TIGER 6 in videos unit 4 CROSS-CURRICULAR--- (Technology in the city) and do exercise 26 and 27(page 42 pupil´s book and page 40 act. book)
- You can also find a link to a website about games.
- Vamos a empezar a trabajar con el libro digital en español
(espero que todos os hayáis podido descargar el aula virtual del libro).
Comenzamos con la UNIDAD 6 LA MATERIA Y SUS CAMBIOS. Tenéis que buscar la
Unidad 6 y ver en RECURSOS los vídeos "El secreto está en la
masa" y "Qué es la materia", y hacer la actividad
interactiva en ACTIVIDADES "Las propiedades de la materia)
- In the
SCIENCES TAB you can revise the human body systems.
HOMEWORK
- Follow the instructions in the ART TAP for "Sponge Painting Flowers" and try this in your Art book (as I told you last friday)
- Have a look to the different Crafts for St. Patrick day celebrated in March, 17th.
- You can finish the other pages in the book.
ENGLISH:
- Follow the instructions in ENGLISH TAB to unload the digital English book with the licences (TIGER 6--MCMILLAN)
- Follow the instructions to work with SMILE AND LEARN at home in TUTORIALES TAB.
- Last day for Palencia´s writting (YOU CAN SEND IT TO ME BY EMAIL OR IN TEAMS)
HOMEWORK
LAST DAY TO DO IT (TOMORROW FRIDAY, 18TH MARCH)
- Complete the Natural Sciences worksheets I gave you last friday. You can scan and sent it to me.
- Create a Power Point about "Healh". 15 slides al least, 20 slides at most. Including Cover page, Index, and bibliography. To send this digital work you have two options:
- You can send it using TEAMS (send it to me private)
- If you don´t have TEAMS yet, you can send it to me throught email (aperezd@educa.jcyl.es)
- You can use Power Point on line in 365 Tools (As I explained you last Friday) or the Power Point in Office Tools.
- Write down the the date and title for Unit 5 in blue colour.
- Complete the main aims in the previous lesson.
- Copy the main aims of this Unit 5.
- Copy the 10 vocabulary words and make a draw of them.
- Then study the vocabulary and do page 44,86 in your act. book
- Later you can practise grammar with the interactive activities about past tense in verb to be, in the ENGLISH TAB in this blog.
- Don´t forget about the Palencia´s writing in WORD format
- You have to write 3 questions with the answers about Healh Unit in order to create a FORM (365). (When I get all these questions I create the form with them and you´ll have to complete)
HOMEWORK
- Complete the Natural Sciences worksheets I gave you last friday.
- Create a Power Point about "Healh". 15 slides al least, 20 slides at most. Including Cover page, Index, and bibliography. To send this digital work you have two options:
- You can send it using TEAMS (send it to me private)
- If you don´t have TEAMS yet, you can send it to me throught email (aperezd@educa.jcyl.es)
- You can use Power Point on line in 365 Tools (As I explained you last Friday) or the Power Point in Office Tools.
- In English, you can write a text in WORD, explaining how is Palencia, using the vocabulary you Know and the connectors we´ve seen, in order to get a good text for sixth grade primary.
Alicia vas a subir las correcciones del act. book o hay que mandartelas
ResponderEliminarsoy juan 6toA
ResponderEliminargracias
Subiré las correcciones
ResponderEliminaralicia ya he hecho el formulario cuando me envia la contraseña????? soy ainara
ResponderEliminarAinara, has recibido la carta con la contraseña para educacyl?
Eliminarno
Eliminarya la tengo. ainara
EliminarAlicia, te he mandado la última ficha de arts, para que me des el ok y poder pintarlo. Cuando lo termine te lo vuelvo a enviar acabado. Mario 6A
ResponderEliminarOK Mario
Eliminaralicia hoy no hay deberes???????soy juan 6toA
ResponderEliminarGRACIAS